کشف بیماری آلزایمر ( فراموشی ) صد ساله می‌شود


وبلاگ پزشکی التیام

فوریت های پزشکی

 

درحالی که کشف بیماری آلزایمر به‌صد سالگی خود نزدیک می‌شود، درآستانه روز جهانی آلزایمراعلام شد که در هر ‪ ۷‬ثانیه، یک نفر به این بیماری مبتلا می شود. درسال ‪ ۱۹۰۶‬دکتر”آلویس آلزایمر” پس ازمعالجه یک زن ‪ ۵۱‬ساله بیماری وی رااین چنین تشریح کرد : او درک فضا - زمانی ندارد ، مشکلات حافظه‌ای و علایم کسالتی دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی”آلزایمر”ازآن زمان به بعد، این نوع بیماری درحد نگران‌کننده ای گسترش یافت و درحال حاضر سالانه بیش از ‪ ۴‬میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

هم اکنون ‪ ۲۵‬میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری آلزایمر( فراموشی ) رنج می‌برند که ازاین تعداد ‪ ۵۰۰‬هزار نفرایتالیایی هستند. این رقم هر ‪۲۰‬ سال دو برابر می‌شود.

در جهان در هر ‪ ۷‬ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود و تا سال ‪ ۲۰۴۰‬شمار افراد مبتلا به آلزایمر به بیش از ‪ ۸۰‬میلیون نفر خواهد رسید.

محققان مرکز آلزایمر برشا واقع درشمال ایتالیا که برای هشتمین کنگره ملی دورهم جمع آمده‌اند و روز ‪ ۲۵‬شهریور( روز جهانی آلزایمر) نیز خاتمه می‌یابد ، عقیده دارند که باید علاوه بر بیماران مبتلا به آلزایمر متوجه خانواده‌های آنان که قربانیان پنهان هستند ، نیز بود.

نگهداری از بیماران مبتلا به‌آلزایمر برای خانواده آنان کارمشکلی است و مهم است تا نیاز آنها را درک کرد تا بتوان جهت نوع مداخله موثر نسبت به نیاز این بیماران ، اقدام کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 22 / 11 / 1389برچسب:آلزایمر,کشف آلزایمر,ساعت 19:31 توسط خوشمرام حامد| |


Power By: LoxBlog.Com